Ik ben Wilma,getrouwd en moeder van 2 zoons. Mijn hobby's zijn kaartborduren en hobbydotten.

Mijn foto
Welkom op mijn blogje,leuk dat je een kijkje komt nemen. Ik ben pas een paar jaar bezig met kaarten maken,doordat ik noodgedwongen thuis kwam te zitten moest ik iets met m'n tijd doen en ben ik op deze hobby uitgekomen,nooit verwacht dat ik nog ze creatief zou zijn. Na verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben ligt m'n voorkeur toch bij kaartborduren en hobbydotten dus die zullen jullie het meeste voorbij zien komen. Ook haak ik graag maar dit ligt momenteel op een lager pitje. Ik lees met veel plezier jullie lieve reacties,dank je wel daarvoor. Liefs Wilma

zaterdag 28 maart 2015

Uiltjes kaart en een mislukkeling

Vandaag een bewerkelijk maar leuk kaartje al zeg ik het zelf.



Dit patroon is van Linzoo en heb ik gekregen op het clubje van Antre's hobby hoekje
Het uiltje komt van de stampin up pons,leuke en gemakkelijke pons want waar ik normaal met de kleur van het plaatje begin wilde ik nu eens het blauwe gemĂȘleerde borduurgaren uitproberen en zo kon ik later de kleur van het uiltje daarbij aanpassen,is dat slim of niet ;)

Ook het gebruik van de kraaltjes doe ik voor de 1e keer en zo vind ik het toch een geslaagd geheel geworden. Een rondje en een gebloemd rondje gestanst,wat gekleurd met de TeGekkeKrijtjes en voila.

En dan m'n mislukte....ik geef van nature niet snel op maar ik ben ook erg perfectionistisch dus ben gestopt met een projectje...deze patroontjes zijn helaas niet aan mij besteed.
Ik twijfelde al aan de bloemetjes want de gaatjes zaten zo dicht op elkaar,ik denk die steek ik al kapot met m'n naald maar wonder boven wonder door heel voorzichtig recht te steken werden die erg mooi.
Toen de bladeren, nou sjonge jonge wat zijn die lelijk geworden!!
Dus ik moest het toch toegeven....deze word hem niet! Erg jammer!





Nou meisjes, denk aan de klok vannacht,veel freubelplezier en lieve groetjes, Wilma

14 opmerkingen:

  1. Je uiltjeskaart is prachtig geworden, Wilma. Mooie borduurrand, leuke kleuren en een super schattig uiltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende uiltjeskaart is het geworden Wilma - prachtigmooi borduurtje en het combineert goed met het uiltje - helemaal super dus.
    En ach je mislukking, 'k vind het nog wel meevallen - ik denk dat ik de bladeren voor de eieren niet had geprikt maar dergelijk patronen liggen me totaal niet, 'k hou toch liever van het type dat je geborduurd hebt met het uiltje: mooi alles rond of vierkant en symmetrisch.
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je uiltjeskaart is inderdaad super mooi! Over je andere kaart: niet te snel opgeven hoor! Als je nog eens een keer zo'n patroontje hebt, moet je eens proberen om de bladeren en de bloemen heel lichtjes in te kleuren met potlood. Je zult zien dat het dan een heel ander effect geeft, en misschien ben je dan wel tevreden over het patroon! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel lief kaartje met het uiltje Wilma...alles past weer zo mooi bij elkaar...nou en de 2e ziet er toch ook best aardig uit....niet te streng zijn voor jezelf ...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige uiltjes kaart Wilma!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je uiltjes kaart Prachtig..en oefening baart kunst Wilma..ik had in het begin ook moeite met steeltjes en blaadjes te borduren: komen veel voor bij de patronen van Betty (lichtvlinder) maar heb gewoon doorgezet tot dat het wel lukte: daarbij moet ik ook zeggen je moet er wel aardigheid in houden, bij sommige patronen liggen de gaatjes zo dicht bij elkaar dat het onmogelijk wordt om het netjes te houden! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie uiltjes kaart Wilma.
    En ja dat is voorzichtig zijn met prikken en borduren.
    Ik zou er ook mee gestopt zijn hoor.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaartje is prachtig en super joh...die kraaltje erbij.
    Heel mooi.
    Weet je wat ik doe als de gaatjes zo dicht bij elkaar liggen .
    Dan probeer ik als ik het patroontje iets vergroot of het dan beter gaat.
    En voor de stengels en bladeren zou je ook een stiksteekje kunnen gebruiken.


    Succes...
    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Wilma, Wat een schitterende uiltjeskaart heb je gemaakt. Een prachtige combinatie van afbeelding en borduurwerk. Leuk hoe je de kraaltjes erin verwerkt hebt.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige uiltjes kaart hoor Wilma , alle
    begin is een beetje moeilijk ha, mag ik
    jouw volger worden xxx

    Liefs Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Wilma
    Je uiltjeskaart is prachtig en heel leuk met de kraaltjes erbij en het tweede kaartje valt best mee, van Giny kreeg je al goede tips hiervoor.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vind ook je uiltjes kaart heel mooi!
    Weet je wat je ook kunt doen als de gaatjes te dicht op elkaar stasn? Gewoon met een zwarte fijnlijner zelf stipjes zetten, kun je zelf bepalen welke afstand.
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige uiltjeskaart Wilma. En als ik jou was borduurde ik die "mislukte" kaart gewoon af, een mooi plaatje erbij. De gaatjes aan de achterkant met de bolle kant van een theelepeltje wel even dicht wrijven. Wat accentjes erop zoal een paar leuke pareltjes, en je zult zien dat je een prachtkaart hebt!!! Succes!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je uiltjes kaart is super leuk, erg mooi borduurwerk, en voor het eerst kraaltjes erin verwerkt, helemaal top!!!
    Je mislukte kaart vind ik persoonlijk wel meevallen hoor en ik zou 'm wel afmaken als ik jou was, je zult zien dat het mee valt en bovendien heb je extra eer van je werk als het toch lukt!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen